جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

شریگو ایشیبای ۶۷ ساله که وزیر دفاع پیشین ژاپن بود، با کسب اکثریت آرا در دور دوم انتخابات ریاست حزب لیبرال‌دموکرات پیروز و نخست‌وزیر بعدیِ ژاپن شد.

ایشیبا

به گزارش همشهری آنلاین، شریگو ایشیبا ۶۷ ساله و وزیر دفاع پیشین ژاپن با کسب اکثریت آراء در دور دوم انتخابات ریاست حزب لیبرال دموکرات پیروز و به عنوان رئیس جدید حزب و نخست وزیر بعدی این کشور انتخاب شد.در دور دوم انتخابات، ایشیبا ۲۱۵ رای و رقیبش سانائه تاکایچی ۱۹۴ رای کسب کردند. شریگو در طول مبارزات انتخاباتی از تقویت توان دفاعی کشور، ایجاد «ناتوی آسیایی» و یک سیستم امنیت جمعی در منطقه حمایت کرده و تاکید کرده که عضویت اوکراین در این ائتلاف از درگیری با روسیه جلوگیری می کند.او همچنین وعده داده که برای بازگرداندن اعتماد رای دهندگان که به دلیل یک سری رسوایی‌ها از جمله بی نظمی‌های مالی در جمع آوری کمک های سیاسی حزب تضعیف شده است، تلاش کند و پیشنهاد ایجاد وزارتی برای پیشگیری از بلایای طبیعی را داده است. تحلیلگران ژاپنی می‌گویند، ژاپن صرف نظر از اینکه چه کسی نخست وزیر جدید شود، سیاست خود را در قبال مسائل بین‌المللی تغییر نخواهد داد.

فومیا کیشیدا نخست وزیر ژاپن در مرداد ماه گذشته اعلام کرد که در انتخابات رهبری حزب حاکم لیبرال در ماه سپتامبر شرکت نخواهد کرد و بعد از این انتخابات استعفا خواهد داد.کیشیدا در سال ۲۰۲۱ به عنوان رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن انتخاب شده بود. رهبر حزب حاکم در ژاپن به صورت دوفاکتو نخست وزیر این کشور می‌شود.

کد خبر 884887
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha